Fitness incepatoriCum incepi un antrenament de Fitness

Incepator in Fitness ? Afla ce pasi trebuie sa urmezi pentru incepatori in fitness

Este indicat ca un program de fitness sa inceapa sub indrumarea unui antrenor. El stie intotdeauna ce exercitii trebuie facute,

cum trebuie facute si cum sa coordoneze anumite situati ce pot aparea pe parcursul unei pregatiri.

Ca incepator, primul lucru pe care trebuie sa il realizezi la antrenamente este deprinderea modalitatii corecte de executie a exercitiilor si sa iti obisnuiesti treptat corpul cu efortul sustinut. Bineinteles ca orice antrenament incepe cu o incalzire buna. Pentru incalzire personal prefer 10 minute de mers pe banda plus incalzirea corecta a articulatiilor. Pe parcursul antrenamentului se lucreaza musculatura picioarelor, a pectoralilor si a spatelui cu exercitii de baza pentru a crea o fundatie solida a muschiului. Recomand 2-3 exercitii pentru fiecare grupa musculara, 2-3 seturi a cate 12-15 repetari pentru fiecare exercitiu in parte. Antrenamentul se incheie cu 1-2 exercitii pentru musculatura abdominala si obligatoriu streching. Pentru inceput exercitiile pot fi cu greutati mici spre medii sau chiar fara.

Acest tip de antrenament se efectueaza pe parcursul a 4-6 saptamani. Recomand trei sedinte de antrenament pe saptamana, cu o zi de pauza intre ele pentru ca organismul sa isi revina complet. Dupa aceasta perioada se schimba sistemul de antrenament, in functie de ce urmareste fiecare. Sunt antrenamente pentru pierderea in greutate, pentru masa musculara sau pur si simplu pentru a te mentine in forma.

Daca exercitiile sunt efectuate corect si pauza dintre serii nu este foarte lunga, antrenamentul nu trebuie sa depaseasca 60 minute.Trebuie tinut cont de faptul ca ceea ce conteaza este calitatea antrenamentului si nu durata prelungita a sederii in sala de fitness. Nu mergem la sala ca sa povestim cu prietenii, ci sa facem miscare pentru a ne mentine in forma!

Putem alterna fitnessul cu clasele de aerobic care sunt mult mai antrenante si mai energice. Sa participi la o ora de step aerobic sau de coregrafie cardio ori latino aerobic dance e ceva foarte placut si deloc plictisitor.

In plus dieta este un element important in antrenament, fie ca obiectivul nostru este pierderea in greutate sau tonifierea musculaturii. Ea trebuie sa fie parte integranta a programului si neglijarea ei poate avea efecte negative asupra rezultatului final.

Niciodata un antrenament nu trebuie luat ca o experienta negativa la o zi dupa ce a fost terminat. Uneori e normal sa apara febra musculara mai ales daca suntem dupa o perioada mai lunga de pauza. Important este sa nu ne speriem de aceasta febra, care nu este decat o reactie normala a organismului in urma unui efort, si sa continuam sa facem miscare. Sa practicam exercitii fizice trebuie sa fie o placere! Corpul nostru are nevoie de miscare pentru a functiona optim.

Inchei prin a va indemna sa faceti sport cu multa placere!
Bucurati-va de sport!

[sursa: genesse.ro]